Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

MOC 6231 - Maintaining a Microsoft SQL Server 2008 - Database - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Kurs Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SS 2009 SWS
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen
Credits Belegung Keine Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink http://www.uni-due.de/zim/services/weiterbildung/kurse/kurse.php
Sprache Deutsch
Zuordnung zu Einrichtungen
Zentrum für Informations- und Mediendienste (ZIM)
Inhalt
Bemerkung

Informationen This five-day instructor-led course provides students with the knowledge and skills to maintain a Microsoft SQL Server 2008 database. The course focuses on teaching individuals how to use SQL Server 2008 product features and tools related to maintaining a database.

This course is intended for IT Professionals who administer and maintain SQL Server databases.

After completing this course, students will be able to:
• Install and configure SQL Server 2008.
• Manage database files.
• Backup and restore databases.
• Manage security.
• Transfer data into and out of SQL Server.
• Automate administrative tasks.
• Replicate data between SQL Server instances.
• Maintain high availability.
• Monitor SQL Server.

Before attending this course, students must have:
• Basic knowledge of the Microsoft Windows operating system and its core functionality.
• Working knowledge of Transact-SQL.
• Working knowledge of relational databases.
• Some experience with database design.

Additional Informations:
http://www.microsoft.com/learning/en/us/syllabi/6231aprelim.mspx

(Sofern die deutschen Kursunterlagen verfügbar sein sollten, wird die deutsche Version im Schulungsraum verwendet.
Die Kurssprache ist Deutsch)


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SS 2009 , Aktuelles Semester: SoSe 2024