Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Data-Driven Learning and Authentic Materials in the Language Classroom - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WS 2009/10 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 40
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 14:00 bis 16:00 wöch. R12R - R12 R04 A89      
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Rüschoff, Bernd, Professor, Dr.
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
alle Lehrämter, alle Lehrämter -
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1706 Fachdidaktik Hauptstudium
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

Computers and multimedia technologies have had a significant impact on language learning. On a theoretical level, language learning is regarded as a process which needs to be supported by authentic materials and authentic tasks or learning contexts. Working from authentic texts and real-world materials as well as working on grammar and vocabulary from contexts lists rather than on the basis rule-driven approaches is seen as more effective than traditional scenarios for language learning. Concordance lists and corpus samples are seen as very important in language learning as they expose learners to samples of the kinds of language use that they will encounter in real life situations. In addition, authoring tools such as LingoFox, which process digital text into materials for language learning, have reached a very high level of sophistication.
In this seminar we shall look at the basic principles of corpus linguistics and its computer tools. We shall also look at different kinds of corpora and authoring tools, and consider the potential of such tools for assisting teachers in their efforts to integrate authentic texts into language learning.

 


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WS 2009/10 , Aktuelles Semester: SoSe 2024