Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Gruppe 3: Wiki-based Writing Projects in the Language Classroom: A Joint Project between the University of Essen and the Frida Levy Gesamtschule - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Praktikum/Kolloquium Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WS 2009/10 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 30
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
iCalendar Export für Outlook -.  bis  wöch.     Termin und Raum für die einführende Blockveranstaltung werden noch bekanntgegeben. Das Praktikum findet an der Frida-Levy-Gesamtschule in Essen statt.   Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
alle Lehrämter, alle Lehrämter -
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1707 Schulpraktische Studien
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

Since the breakthrough of Wikipedia, the online encyclopaedia, in 2001, everybody talks about wikis. A Wiki is a collection of interlinked websites that can not only be read but also easily edited by anyone. The special thing about wikis is that editing is possible without special programmes or html-knowledge. For some years wikis are being used in educational contexts in order to support writing projects and collaboration of any kind.

In this seminar students autonomously work with groups of pupils from the Frida Levy Gesamtschule in Essen: they coach them and help them to produce own texts in wikis. Apart from the work at school, this seminar also covers a theoretical investigation of the wiki concept. In a workshop that will be on a Saturday at the beginning of the semester (time and date will be agreed upon within the seminar), we will look at technological aspects of wiki; such as most important features and functions and basic writing conventions. Apart from that we will also discuss didactic consequences of using wiki in the language classroom. The key question of these considerations is to what extent the characteristic features and functions of wikis match with and support the current understanding of second language learning and teaching.

Students who take part in this seminar will have to write a portfolio that documents the procedure of their project and that gives a reflective critique of how wiki has been used in their lessons.

 

Bemerkung

Diese Veranstaltung wird aus Studienbeiträgen finanziert.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WS 2009/10 , Aktuelles Semester: SoSe 2024