Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Language Learning and Language Teaching at Vocational Schools - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SS 2009 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen
Credits Belegung Keine Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 16:00 bis 18:00 wöch. 22.04.2009 bis 10.06.2009  R12S - R12 S03 H20       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
 
 
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
LGyGe, Lehramt an Gymnasien u. Gesamtschulen -
LBK, Lehramt an Berufskollegs -
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

EFL methodology is a basic component of students’ teacher training courses – initial stage – at university. As far as vocational schools are concerned, special approaches need to be considered. Project-based language learning, for example, requires authentic learning scenarios and authentic materials. In addition, learners need to be taught to work independently in a task-based learning environment.

This course is especially designed for students studying “LA BK” and deals with Content and Language Integrated Learning (CLIL) in a vocational training college context. In this course students will prepare an authentic learning scenario and experience its applicability in a real classroom situation. The course thus consists of two parts:

 

  1. seminar sessions with in-class discussions of EFL theory
  2. a visit to a school where theory is put into practice, including teaching a lesson based on the theoretical framework discussed

 

Seminar sessions:

22.04.2009

29.04.2009

06.05.2009

13.05.2009

20.05.2009

27.05.2009

03.06.2009

 

Please note that each lesson at university lasts 120 minutes!

 

Visit to the school:

10.06.2009 from 8 - 13:30

Wrap-up and reflection at university: 10.06.2009 from 16-18

 


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SS 2009 , Aktuelles Semester: SoSe 2024