Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Bridging the Gap: Transition of Primary and Secondary English Language Learning - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Proseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WS 2009/10 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 30
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 18:00 bis 20:00 wöch. R12V - R12 V02 D20      
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
LHRGe, Lehramt an Grund-, Haupt-, Real- u. Gesamtschule, Sp Haupt-, Real-, Gesamtsch. -
LGr, Lehramt an Grund-, Haupt-, Real- u. Gesamtschulen (entspr. JG-Stufen), Sp Grundschule -
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1305 EFL Didactics
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

English language learning and teaching at primary level is currently a much debated topic in EFL-Methodology. Recently, criticism has been voiced regarding the relevance of English at primary level.

The aim of this course is to provide future secondary school English teachers with the materials and skills needed to cope with the demands of young secondary learners with prior English knowledge. In order to motivate their pupils and build upon existing language skills,  teachers have to introduce new learning and teaching methods.

Based on fundamental theories of second language acquisition, key questions of primary language learning, as well as the results of current research conducted within this field will be discussed. Additionally, we will take into consideration the “Lehrpläne” as these are the guidelines every teacher has to follow. By comparing textbook examples for primary and secondary learners, we will analyse and find out whether they complement each other.

Short in-class reports will form an integral part of the course work.

Course Readings:

A course reader will be available at the beginning of the semester.

 


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WS 2009/10 , Aktuelles Semester: SoSe 2024