Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Anglophone Literature, Memory, and the First World War - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Blockseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SS 2010 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 40
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 10:00 bis 16:00 EinzelT am 03.08.2010 R11T - R11 T04 C87       Präsenzveranstaltung
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 10:00 bis 16:00 EinzelT am 05.08.2010 R11T - R11 T04 C87       Präsenzveranstaltung
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 10:00 bis 16:00 EinzelT am 10.08.2010 R11T - R11 T04 C87       Präsenzveranstaltung
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 10:00 bis 16:00 EinzelT am 12.08.2010 R11T - R11 T04 C87       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
Bachelor, Bachelor -
LBK, Lehramt an Berufskollegs -
LGyGe, Lehramt an Gymnasien u. Gesamtschulen -
Mag, Magisterstudiengang -
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1901 Literary Studies
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

This seminar will explore the theme of memory in three works of Anglophone First-World-War literature: Rebecca West's The Return of the Soldier (1918), Robert Graves's Good-Bye to All That (1929), and Willa Cather's One of Ours (1922).  Erich Maria Remarque's Im Westen nichts Neues (1928) will also serve as a focus since this work, the most influential war novel of all time, enjoyed unrivalled popularity in Great Britain and the United States.  All of these books deal with remembering (or forgetting). West's novella focuses on a shell-shocked soldier who suffers from amnesia. Graves's memoir challenges orthodox distinctions between fiction and autobiography by openly embellishing past events.  Cather's novel constitutes a textual memorial to a lost cousin.  And Remarque's narrative, which employs the time-warping techniques of cinema, presents a hero who is perilously situated between past and present.   By placing these works within the context of public war commemoration (as performed through monuments and remembrance rituals), we will consider the ways in which they both challenge and reinforce ideologies that perpetuate warfare.  In addition, we will address the following questions:  What is the relationship between collective memory (as variously defined by scholars) and literary texts? And how is history different from both collective memory and literature?    

Please use the following editions:

Willa Cather, /One of Ours/, Vintage, ISBN:  0679737448

Robert Graves, /Good-Bye to All That,/ Berghahn Books, ISBN:  1571810226  Note:  this is a reprint of the original 1929 text, which differs significantly from Graves's revised 1957 edition. I would prefer that students use the 1929 text.

Erich Maria Remarque, /All Quiet on the Western Front,/  Ballantine Books, ISBN:   0449213943

Rebecca West, /The Return of the Soldier/,  Penguin, ISBN:  014118065X

 

Bemerkung

Students who plan to take this seminar are asked to meet with Prof. Trout during his office hours:
Thursday, July 29     14:00 until 16:00
Friday, July 30          14:00 until 16:00

You'll find Prof. Trout in R11 T04 D02 (phone 0201 183 3406)

Anmeldungen zum Kurs noch möglich unter beate.mrugalla@uni-due.de


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SS 2010 , Aktuelles Semester: SoSe 2024