Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Teaching (Alternative) Comics in the Foreign Language Classroom - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SS 2010 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 35
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 16:00 bis 18:00 wöch. R11T - R11 T06 D16       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
alle Lehrämter, alle Lehrämter -
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1706 Fachdidaktik Hauptstudium
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

Comics have long been regarded as no suitable subjects for scholarly pursuit. The notion that they trigger aggressive behaviour in young teenagers has largely barred them from the language classroom. Although, admittedly, the reputation of graphic fiction has improved since the advent of the graphic novel in the 1970s - Spiegelman's being awarded the Pulitzer Prize for his Maus is a case in point -- teachers are still reluctant to make use of comics, most of all because they undervalue the potential of the genre. This seminar aims to show comics can be put to use in the foreign language classroom, especially for cultural learning and the acquisition of ICC. By analyzing recent underground comics we will not only show that comics are a worthwhile subject matter in their own right, but also that they can sensibly be employed for classroom teaching and the specification of practical learning objectives. They present a hybrid form of discourse that combines pictures with oral and written language. By providing access to authentic language they connect the classroom with the outside world. Apart from being culturally loaded in terms of content they also represent a significant part of the material expression of culture. Active participation will be required of all students. A reader with all relevant texts will be available at the copy shop Reckhammerweg before the beginning of term.

 

Bemerkung

Diese Veranstaltung wird aus Studienbeiträgen finanziert.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SS 2010 , Aktuelles Semester: SoSe 2024