Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

An Introduction to Bilingual Teaching: Content and Language Integrated Learning - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Proseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WS 2011/12 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 40
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 18:00 bis 20:00 wöch. R12V - R12 V05 D20      
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
LGr, Lehramt an Grund-, Haupt-, Real- u. Gesamtschulen (entspr. JG-Stufen), Sp Grundschule -
LHRGe, Lehramt an Grund-, Haupt-, Real- u. Gesamtschule, Sp Haupt-, Real-, Gesamtsch. -
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1305 EFL Didactics
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

Content and Language Integrated Learning (CLIL) has become a very interesting field of research and a very promising approach that is used more and more in schools on different levels (primary, secondary as well as vocational) in Germany, Europe and beyond. Recent studies seem to confirm it as a valuable addition to more traditional programmes of language teaching.

The aim of this course is to explore important principles of CLIL. In addition to theoretical backgrounds, the course focuses on implications for teaching and actual teaching practice. We will discuss different models of CLIL, potential benefits, advantages and challenges. Aspects of curricula and various materials for primary and secondary schools will also be explored: We will carefully examine existing textbooks and evaluate them according to the theoretical knowledge we gained beforehand. On this basis, we will finally set out to take matters into our own hands and design some teaching materials ourselves.

Assessment will be based on in-class participation and various tasks that have to be completed throughout the semester. Further course and assessment details as well as additional information on required readings will be supplied in the first session.

 

Bemerkung

Prerequisites: Fachdidaktik Grundkurs

 


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WS 2011/12 , Aktuelles Semester: SoSe 2024