Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

American and British Novels on Paper and Screen - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WS 2011/12 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 40
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 16:00 bis 19:00 wöch. V15S - V13 S00 D50       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
Mag, Magisterstudiengang -
Bachelor, Bachelor -
LBK, Lehramt an Berufskollegs -
LGyGe, Lehramt an Gymnasien u. Gesamtschulen -
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1901 Literary Studies
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

We shall deal with three novels and their film adaptations.

Vladimir Nabokov’s Lolita (1955), one of the most controversial novels ever written, has much more to offer than the topic of pedophilia: an innovative style, an unreliable narrator, sub-themes ranging from “the double” to “American pop-culture”… We will try to find out what happens to these things are mirrored in Kubrick’s 1962 and Lyne’s 1997 movies.

Michael Cunningham’s The Hours (1998) received a PEN award and a Pulitzer Prize; its 2002 movie version by Daldry was awarded an Oscar and a Golden Globe. Unusual is the popular success of so challenging a work: three interwoven plot lines (Virginia Woolf, a 1950s housewife, a 1990s lesbian) are used to deal with questions of time and fiction, love and death, madness and sexuality. 

Ian McEwan’s Atonement (2001) deals with guilt and death, childhood secrets and adult tragedies. The 2007 film adaptation directed by Joe Wright won an Oscar and wide-ranging critical acclaim. But can a movie deal with the question of fictionality?

Some sessions (those when we watch the movies) will take three hours; the seminar still counts as 2 SWS. After all, great movies are fun.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WS 2011/12 , Aktuelles Semester: SoSe 2024