Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Accents in British Music - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Proseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SS 2012 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 50
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 14:00 bis 16:00 wöch. 06.06.2012 bis 18.07.2012  S - E - SE 005       Präsenzveranstaltung
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 14:00 bis 16:00 wöch. S - E - SE 111      
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
LA Ba HRGe, Bachelor-Studiengang mit Lehramtsoption Haupt-, Real-, Gesamtschule -
LA Ba GyGe, Bachelor-Studiengang mit Lehramtsoption Gymnasium/Gesamtschule -
LA Ba G, Bachelor-Studiengang mit Lehramtsoption Grundschule -
LA Ba BK, Bachelor-Studiengang mit Lehramtsoption Berufskolleg -
Bachelor, Bachelor -
LGyGe, Lehramt an Gymnasien u. Gesamtschulen -
LBK, Lehramt an Berufskollegs -
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1402 Linguistics
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

Peter Trudgill first thought to analyse the accents used in pop and rock music in 1980 when he published his article "Acts of conflicting identity: a sociolinguistic look at British pop songs". This is where we will begin our journey into the study of accents in music: with Trudgill, The Rolling Stones and The Beatles. A lot has been sung since and new musical genres have sprung up. And still we notice when artists sing with different accents from the ones they use in real life and we are compelled to ask 'why'. In his articles Trudgill observes which specific forms that a thought to be American are adopted by British bands and gives possible reasons why singers modify their speech. More recently, other linguists have filled in the intervening twenty years to the 2000s and have taken up the question of how the image projected by the usage of certain accents might be linked to musical genres and what they represent. We will close with student contributions analysing accents in contemporary music and trying to answer the 'why' by themselves.

Warning: You are required to understand and apply notions of phonology, the subdiscipline of linguistics concerned with sounds.

A reader will be available from the copy shop Schug & Real, Reckhammerweg 4, from the first week of the semester, which you are expected to bring to the first session.

 


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SS 2012 , Aktuelles Semester: SoSe 2024