Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Let's Talk - Developing Speaking in the EFL-Classroom via Cooperative Learning - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Blockseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SS 2012 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 20
Credits Belegung Keine Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 18:00 bis 20:00 EinzelT am 25.06.2012 R12R - R12 R03 A81   Vortreffen   Präsenzveranstaltung
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 14:00 bis 18:00 EinzelT am 20.08.2012 R12V - R12 V02 D20      
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 14:00 bis 18:00 EinzelT am 21.08.2012 R12V - R12 V02 D20       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
 
 
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
LBK, Lehramt an Berufskollegs -
LGyGe, LA Gymn./Gesamtschulen -
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1706 Fachdidaktik Hauptstudium
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

EFL learners face the problem to overcome the fear to communicate. They have to learn skills to use language in real world tasks. These tasks need to be integrated into the classroom and one way is via cooperative learning.

Cooperative learning means that students work together and independently. The student’s role of a passive recipient changes into an active role in the learning process. The concept of cooperative learning is intended to integrate different teaching methods in order to activate the students to speak.

In this seminar we will discuss different methods of cooperative learning and their implementation in the EFL-classroom. This course will combine the theory discussed with its practical application. The participants will design a conversation course for advanced classes (Sek II) on the basis of cooperative learning. The material devised will be taught by the students in a real classroom situation at a school.

It is expected that students will participate actively and teach the material they devised in a classroom situation.

Bemerkung

The course consists of two parts:

  1. in-class discussions of theory
  2. visit to a school where you have to teach students using the theory discussed

University dates:

25.06.2012      18-20 Uhr (Vortreffen in R12 R03 A81, i.e. SLZ)

20.08.2012      14-18 Uhr (in: R12 V02 D20)

21.08.2012      14-18 Uhr (in: R12 V02 D20)

School dates:

There will be 5 school dates. The exact dates will be discussed in the Vortreffen.

Registration:

Please send an email to: rsbk@gmx.net

Deadline: June 24th


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SS 2012 , Aktuelles Semester: SoSe 2024