Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Depictions of U.S. American Society in Michael Moore's Documentaries - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WS 2012/13 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 40
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 14:00 bis 16:00 wöch. R11T - R11 T00 D01     03.12.2012: wg. Krankheit Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Engel, Wiebke
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
Mag, Magisterstudiengang -
alle Lehrämter, alle Lehrämter -
Bachelor, Bachelor -
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1603 Cultural Studies
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

Course Outline:

Michael Moore is the enfant terrible of modern documentary films – people either love or hate him and his documentaries. His films have popularized a genre which was mainly considered as boring and overly educational – documentary film. What makes Michael Moore and his works so popular that he fills large movie theaters and is awarded with renowned prices? Is it the way Michael Moore places himself as a major driving force in his own documentaries? Is it the topics which are covered in them? These are only some of the questions this seminar aims at investigating. By having a closer look at a number of Moore’s documentaries - Roger & Me (1989), Bowling for Columbine (2002), Fahrenheit 9/11 (2004), Sicko (2007) and Capitalism – A Love Story (2009) – we will discuss in how far his works can be considered as serious comments on urgent social matters. Short introductory lectures on the various topics covered in Moore’s documentaries and on documentaries in general will provide the cultural background for our discussion of depictions of U.S. American Society in Michael Moore’s documentaries.

Course Readings: A reader will be available at the beginning of the semester at the copyshop Reckhammer Weg.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WS 2012/13 , Aktuelles Semester: SoSe 2024