Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

New Technologies in Language Learning - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WS 2012/13 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 35
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 10:00 bis 12:00 wöch.     Raum V15 R02 G70  
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Rüschoff, Bernd, Professor, Dr.
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
alle Lehrämter, alle Lehrämter -
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1706 Fachdidaktik Hauptstudium
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

“Let's be creative and build a wiki” -  this might be the most appropriate motto for this class. We shall, of course, investigate, how new technologies can be used to provide a basis for flexible (innovative) learning scenarios in the language classroom. However, the seminar will also be run on a "hands-on principle". Students will be given the chance to discover by themselves the advantages and disadvantages of digital tools in language learning by working on small projects to be presented in class. The joint outcome envisaged is the collaborative creation of a wiki on New Technologies in Language Learning.


On an academic level, this seminar will investigate examples of computer software and internet materials for language learning and establish criteria for innovative and motivating uses of new technologies in this area. Options, such as social platforms, blogs, podcasting and the use of wikis in language learning, will be aspect to be investigated. The theoretical principles of second language acquisition with a focus on TBL (Task-Based Learning) will be discussed, and samples of good practice with a particular focus on project-based learning – will be identified.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WS 2012/13 , Aktuelles Semester: SoSe 2024