Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Schulpraktische Studien Gr. 6 - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Praktikum/Kolloquium Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2013 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 20
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 14:00 bis 16:00 14-tgl.     Ort: Helmholtz-Gymnasium, Rosastr. 83, 45130 Essen   Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
LBK, Lehramt an Berufskollegs -
LHRGe, Lehramt an Grund-, Haupt-, Real- u. Gesamtschule, Sp Haupt-, Real-, Gesamtsch. -
LGyGe, Lehramt an Gymnasien u. Gesamtschulen -
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1707 Schulpraktische Studien
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

Individuelle Förderung” (Individual Learner Support) in the Language Classroom:

A joint project between the University of Duisburg-Essen and the Helmholtz Gymnasium Essen. Increasingly heterogeneous classes are both a challenge and an opportunity for language teachers. Concepts of differentiation and individual learner support enable teachers to not only provide appropriate learning options for the individual learner, but they also help to use heterogeneity as an enrichment.

In this project, students will work with different classes of the Helmholtz Gymnasium in Essen and participate in "Förderunterricht". These are classes that are geared to differentiation and individual learner support. Apart from the work at school, a seminar will provide background information on differentiation, methodology and lesson planning.

Jahrgangsstufe 7: „Fostering literary and writing skills"

In this project, concepts for training literary and writing skills for different learner types and students with different ability levels will be developed and put into action in class. Teen-magazines, movies and plays will be used in addition to the course materials.

Students are required to participate in the preparatory seminar (Mr Nobis) that will take place at the Helmholtz-Gymnasium, the dates will be announced within the obligatory meeting. In addition to that, students are required to teach one day per week in one class (see school dates below).

School dates:

Do 6. Std. (12:25 – 13:10 Uhr) Frau Pitzschler-
or
Do 6. Std. ( 12:25 – 13:10 Uhr) Frau Schneider
or
Fr 6. Std. . ( 12:25 – 13:10 Uhr) Herr Schrempp
or
Mo 1. Std. ( 7:45 - 8:30 Uhr) Herr Nobis

 

Obligatorische Informationsveranstaltungen:

- 04.04.2013 16 – 18 Uhr Zuweisung der Klassen in der Uni R12 R03 A81

- 16.04.2013 14 – 16 Uhr Kick-off-Veranstaltung am Helmholtz Gymnasium

Bemerkung

All students who would like to attend any of the SPS seminars have to attend the introductory meeting before the start of term. Please check the relevant websites or send us an e-mail (frauke.matz@uni-due; margit.hempel@uni-due.de)


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2013 , Aktuelles Semester: SoSe 2024