Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Assessement in Theory and Practice - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WS 2013/14 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 40
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 16:00 bis 18:00 wöch. 23.10.2013 bis 05.02.2014  V15S - V13 S00 D50     05.02.2014: fällt aus wegen Krankheit
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
alle Lehrämter, alle Lehrämter -
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1706 Fachdidaktik Hauptstudium
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

Testing, evaluating, grading, examining, feedbacking… teachers slowly but surely develop into testimaniacs as everything seems to revolve around assessment of one kind or another, which of course also exerts a considerable influence on the language classroom. On the one hand, there is a considerable number of large-scale assessment programmes such as PISA, DESI, Lernstand 8, Zentrale Abschlussprüfungen Klasse 10, VERA 6/8; on the other hand, there are “regular” exams and tests, presentations, portfolios, projects and, last but not least, students’ oral performance, which are all more or less part of a daily assessment marathon.

In this seminar, we are going to take the bull by the horns and approach the above topic on different levels: Test theory, academic research on assessment practices, curricular requirements and guidelines as well as practical issues and survival tips are all going to play a pivotal role in our seminar. In addition, we will immerse ourselves into assessment procedures by designing, marking and evaluating real-world tests to render our approach truly multi-faceted.

Further course and assessment details as well as additional information on required readings will be supplied in the first session.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WS 2013/14 , Aktuelles Semester: SoSe 2024