Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

The Role of Literature - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WS 2013/14 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 40
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 10:00 bis 12:00 wöch. 22.10.2013 bis 04.02.2014  V15S - V13 S00 D50       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
alle Lehrämter, alle Lehrämter -
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1706 Fachdidaktik Hauptstudium
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar "Reading is like an infectious disease - it is caught, not taught" (Christine Nuttall)
But teachers can create the virus and make it grow. (Thaler)

Literature has recently become a vital part in foreign language classrooms. The reading process is not only a receptive and rational one, but becomes productive, imaginative and emotional. Due to this potential, it is an incentive for communication between students, offering authentic communication activities, in which students are invited to exchange their reactions and views. Depending on its themes, literature may give an insight into other cultures on a more personal level, as it mediates between human experiences in the target culture and, in reaction to it, the reader’s own.


But how do we teach literature? And which genres are useful in the language classroom? Which kind of texts should we choose as teachers and according to which criteria?


This course will provide you with examples of teaching poetry, drama and narrative texts and hopefully give you insights in motivating ways of teaching literature. A moodle course will be available.


Students who would like to participate in this class are required to read a novel which will be announced at the beginning of the course.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WS 2013/14 , Aktuelles Semester: SoSe 2024