Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Coming-of-Age through the Centuries - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2014/15 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 50
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 16:00 bis 18:00 wöch. von 21.10.2014  R11T - R11 T05 C73       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1602 Literary Studies
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

The term 'coming-of-age novel', or the Bildungsroman, has its origin in German literature of the late 18th century. Yet the literary tradition of telling stories of turmoil, negotiations of the self, alienation, disillusionment and the transition from innocence to experience is deeply rooted within Anglophone literature.

This course provides the setting for in-depth discussions of generic conventions and varieties, narrative patterns and themes which will extend our exploration of plot and character analysis.

We will familiarize ourselves with a selection of classic and modern coming-of-age novels which invite the students to apply and expand their knowledge of key principles of literary and critical analysis.

The reading list includes:

  • Charlotte Bronte: Jane Eyre
  • Harper Lee: To Kill a Mockingbird
  • Bret Easton Ellis: Less than Zero
  • Mark Haddon: The Curious Incident of the Dog in the Night Time
  • David Mitchell: Black Swan Green

A concise reader containing seminal theoretical texts will be made available.

Bemerkung

Diese Lehrveranstaltung wird aus Qualitätsverbesserungsmitteln finanziert.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2014/15 , Aktuelles Semester: SoSe 2024