Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Schulpraktische Studien Gr. 5 - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Praktikum/Kolloquium Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2014/15 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 30
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 08:30 bis 10:00 s.t. wöch. von 23.10.2014  R12R - R12 R04 B11     27.11.2014: fällt aus wegen Krankheit
05.02.2015: fällt aus wegen Krankheit
05.02.2015: fällt aus wegen Krankheit
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1707 Schulpraktische Studien
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

A joint project between the University of Duisburg-Essen and the Helmholtz- Gymnasium Essen. Increasingly heterogeneous classes are both a challenge and an opportunity for language teachers. Concepts of differentiation and individual learner support enable teachers to not only provide appropriate learning options for the individual learner, but they also help to use heterogeneity as an enrichment.

In this project, students will work with different classes of the Helmholtz Gymnasium in Essen and participate in "Förderunterricht". These are classes that are geared to differentiation and individual learner support. Apart from the work at school, a seminar will provide background information on differentiation, methodology and lesson planning.

Jahrgangsstufe 7: „Fostering literary and writing skills"

In this project, concepts for training literary and writing skills for different learner types and students with different ability levels will be developed and put into action in class. Teen-magazines, movies and plays will be used in addition to the course materials.

Students are required to participate in the preparatory seminar. In addition to that, students are required to teach one day per week in one class.

school dates:

  • 7a, Hr. Frömgen, Donnerstag 4. Stunde
  • 7b, Fr. Fahimi, Mittwoch 4. Stunde
  • 7c, Hr. Werner, Montag 2. Stunde
  • 7d, Fr. Schneider, Mittwoch 4. Stunde
Bemerkung

All students who would like to attend any of the SPS seminars have to attend the obligatory introductory meeting on October 14th, 2014, 4-6 p.m. Please check the relevant websites or send an e-mail to: margit.hempel@uni-due.de.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2014/15 , Aktuelles Semester: SoSe 2024