Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Now You See It, Now You Don't: Interdisciplinary Explorations of Race in a 'Postracial' America - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2014/15 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 20
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 10:00 bis 12:00 wöch. von 20.10.2014      R12 R03 A69   Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Meinel, Dietmar , Dr.
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1603 Cultural Studies
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

Since the 2008 election of President Barack Obama, many have observed that his inauguration marked the dawn of a new era in U.S. race relations: a ‘postracial’ America. Nevertheless, after the brutal killing of Trayvon Martin in 2012 this newly declared ‘color blind’ society has been called into question. Now You See It, Now You Don’t is a course that invites students to critically engage with this ongoing debate surrounding a ‘postracial’ America. By exploring literary texts, visual media, architecture, performance art, or popular culture of their own choosing, students will be offered the opportunity to look at the contemporary state of race in America.

This freedom of choice will be possible, because Now You See It, Now You Don’t will be held in a different format than students are perhaps used to: In our course we will encourage learning through research (“Forschendes Lernen”). After three introductory sessions about the idea of a ‘postracial’ America, students will work on individual projects and will be given the opportunity to research and write on a topic of their choice. As course instructors we will guide you through the process of formulating a thesis, finding secondary texts, assessing their quality, and writing a scientific presentation. To receive credit for the course, students will have to present their findings at a student conference at the end of the semester.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2014/15 , Aktuelles Semester: SoSe 2024