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Speech in the English Courtroom, 1700-1913 - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2015 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 30
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
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iCalendar Export für Outlook
Di. 10:00 bis 12:00 wöch. 14.04.2015 bis 21.04.2015  R09R - R09 R00 H02       Präsenzveranstaltung
Einzeltermine anzeigen
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Di. 10:00 bis 12:00 wöch. 28.04.2015 bis 14.07.2015  R12R - R12 R03 A81   findet ab dem 28.04.2015 in Raum R12 R03 A81 (SLZ)   Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1801 Linguistic Studies
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

The trial transcripts of the Old Bailey Court in London are not only an exciting socio-cultural information treasure, but also give a unique insight into spoken language use in the past. As such they are of particular interest for the study of language change (which often starts in speech) and for pragmatic inverstigations into specific speech behaviours.  As to change we will look, for example, at changes in the verb phrase (e.g. progressive, passive), the emergence of new items (e..g the quantifier a lot of) or adjective inflections. Regarding pragmatics, the strategic uses of question-answer patterns are of interest, as well as, for instance, hedging and pragmatic marking in general, politeness features or the use of taboo language.

In this course we will use both the complete original documents as made accessible by historians (www.oldbaileyonline.org) and the corpuslinguistic resource based on the former (www.uni-giessen.de/oldbaileycorpus).


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2015 , Aktuelles Semester: SoSe 2024