Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

RUDESA: Grounding Transnational American Studies (Spring Academy in American Studies in Cooperation with Radboud Universiteit Nijmegen) - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2015/16 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 15
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 09:00 bis 20:00 EinzelT am 16.03.2016 GÄSTEHAUS - CASINO       Präsenzveranstaltung
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 09:00 bis 20:00 EinzelT am 17.03.2016 S06S - S06 S00 B29       Präsenzveranstaltung
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 09:00 bis 20:00 EinzelT am 17.03.2016 GÄSTEHAUS - CASINO       Präsenzveranstaltung
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 09:00 bis 20:00 EinzelT am 18.03.2016 R12R - R12 R04 B02       Präsenzveranstaltung
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 09:00 bis 20:00 EinzelT am 18.03.2016 R12R - R12 R04 B21       Präsenzveranstaltung
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 09:00 bis 20:00 EinzelT am 18.03.2016 S06S - S06 S00 B29       Präsenzveranstaltung
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 09:00 bis 20:00 EinzelT am 18.03.2016 GÄSTEHAUS - CASINO       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Buchenau, Barbara, Professorin, Dr.
Furlanetto, Elena , PD Dr.
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1602 Literary Studies
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

This Dutch-German Spring Academy promotes multi-national perspectives in interconnected classrooms. What does it mean to approach the burgeoning field of transnational American Studies in Euro-American contexts? We believe that we need to ground our work in a threefold manner: First regarding the premises, second, regarding the theoretical frameworks, and third regarding geographic dispositions and opportunities for research, case studies, and valorization.

We will focus on triangular perspectives on war, liberation, diversification and urbanization, memory, and memorial mania from World War II to today. How can students and scholars from the Netherlands, Germany, and US trace American legacies in a transnational and comparative fashion? Case studies can involve sites of memory related to World War II, the music of oppression and liberation, cultural politics such as the Fulbright program and Marshall Plan at work in Nijmegen and Essen, sports, tourism and leisure, as well as border studies and the effects of 9/11 and the democratization of the Middle East. A combination of classroom lectures and debates with excursions offers a promising experiment of grounding by comparing triangular approaches and results, for example via online learning platforms. In addition, students equipped with digital communication devices and powerful shareware tools are invited to combine theoretical analysis with the very means they use to retrieve information, namely documentary films, photo essays, or the programming of new smartphone apps to present their research and their own archives, be it oral history, visual archives created with smartphones or discovering archives in the digital and analogue realm.

Bemerkung

To register please write an email to barbara.buchenau@uni-due.de in addition to your electronic registration via LSF.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2015/16 , Aktuelles Semester: SoSe 2024