Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Reflections on Classroom Practice Gr. 2 - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2015/16 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 30
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 10:00 bis 12:00 wöch. R12R - R12 R04 B11     17.12.2015: fällt aus wegen Krankheit Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1706 Fachdidaktik Hauptstudium
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

Reflections on Collaborative Literacy
In this course we will read together, write together, and reflect upon our teaching practices. How do we construct meaning – on our own, in pairs, and in a larger group? How do we share our understanding of literary texts, listen to other peoples’ reactions and integrate different views? In experiencing collaborative literacy we will unearth our assumptions on reading, understanding, learning and teaching. We will find ways of exploring literary texts in greater depth. We will do this by continually examining teaching practices and assessing them in terms of their effectiveness for literature and language learning in the EFL classroom. What are productive reading, writing and discussion habits that guide students toward high level comprehension of texts? In so doing we will encourage each other to try a variety of reading, discussion and writing strategies. We will find out how teachers and peers can model reading comprehension processes. We will learn how to explicitly teach those strategies that we consider beneficial in guiding students to use their learning to read themselves, others and the world.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2015/16 , Aktuelles Semester: SoSe 2024