Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Supporting and Assessing Grammatical Competence - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2016 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 30
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 10:00 bis 12:00 wöch. von 20.04.2016  R09S - R09 S02 B18       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1706 Fachdidaktik Hauptstudium
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

Grammar is one of the main ingredients of language but there have always been heated debates about its role in the language learning classroom. Even you and your fellow students frequently argue in favour of explicitly integrating grammar in language teaching during your introductory courses to EFL-methodology. There are plenty of competing approaches to grammar and grammar teaching and some language teaching approaches even explicitly instruct teachers not to teach grammar.

However, grammatical competence is one component of communicative competence and thus needs to be secured. Learners need to be supported in gaining grammatical competence, which then needs to be reliably, validly, and objectly assessed.

In the first part of the seminar, we will revise and discuss the role of grammar in the different approaches towards language teaching, have a critical look at its mentioning in the official guiding sources for teachers in North-Rhine-Westfalia and analyse the handling of grammar in the main school books currently used.

In the second part of the seminar, we will concentrate on assessing grammatical competence as one component of language proficiency. We will discuss different forms of assessment, criteria for appropriate assessment and respective procedures of marking and grading.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2016 , Aktuelles Semester: SoSe 2024