Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Do(n't) teach grammar! - The Hidden Agenda - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2015/16 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 35
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 08:00 bis 10:00 wöch. von 29.10.2015  R11T - R11 T04 C54       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1706 Fachdidaktik Hauptstudium
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

Grammar is one of the two main ingredients of language but there have always been heated debates about its role in the language learning classroom. There are plenty of competing approaches to grammar and grammar teaching and some language teaching approaches even explicitly instruct the teacher not to teach grammar.

In the first part of the seminar we will revise and discuss the role of grammar in the different approaches towards language teaching, have a critical look at its mentioning in the official guiding sources for teachers in North-Rhine-Westfalia and analyse the handling of grammar in the main school books currently used for learning English.

In the second part of the seminar we will investigate individual linguistic phenomena and discuss what and how to teach students of English to functionally use and understand the respective grammar. This includes linguistic analyses of the selected phenomena, respective didactic reductions depending on the targeted learner group (school type and grade) and critical reflections about the methodological set up or integration of grammar teaching.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2015/16 , Aktuelles Semester: SoSe 2024