Kommentar |
The course deals with actors, process, organisation, outreach and effects of political campaigning in the US. Especially in focus is the (online/offline) media use during the campaign; political, historical and juridical aspects are also objects of discussion within the seminar. Since the 1990s the US presidential election functions as a blueprint for campaign organisation and media coverage in Germany, thus the "americanization of political communication" will be addressed in a comparative perspective. As you might already have guessed by now, at least parts of the course will be held in English.
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Das Seminar befasst sich mit Akteuren, Verlauf, Organisation, Reichweite und Wirkung des US-amerikanischen Präsidentschaftswahlkampfs. Neben politisch-funktionalen, historischen und rechtlichen Aspekten stehen insbesondere die mediale Dimension der "presidential campaign", Fragen der Politikfinanzierung sowie die möglichen Auswirkungen auf die Wahlkampforganisation bei einer Bundestagswahl im Folgejahr im Vordergrund. |
Literatur |
Bieber, Christoph/Kamps, Klaus (Hg.) (2016): Die US-Präsidentschaftswahl 2012. Analysen der Politik- und Kommunikationswissenschaft. Wiesbaden: Springer VS. Gellner, Winand/Horst, Patrick (Hg.) (2016): Die USA am Ende der Präsidentschaft Barack Obamas. Eine erste Bilanz. Wiesbaden: Springer VS. |