Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Realism, Counter-realism, and the Politics of Literature - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Blockseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2018/19 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 40
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 09:00 bis 16:00 EinzelT am 04.02.2019 R12V - R12 V05 D81       Präsenzveranstaltung
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 09:00 bis 16:00 EinzelT am 05.02.2019 R12V - R12 V05 D81       Präsenzveranstaltung
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 09:00 bis 16:00 EinzelT am 06.02.2019 R12V - R12 V05 D81       Präsenzveranstaltung
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 09:00 bis 16:00 EinzelT am 07.02.2019 R12V - R12 V05 D81       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1901 Literary Studies
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

A critical survey of the relationship of techniques of literary representation to important political struggles and cultural conflicts. From 19th Century Realism and the “Two Nations”, through colonial and postcolonial struggles, into the conflicts and crises of the twenty-first century, and the modes through which they find their expression.

We will engage not just with important texts but also with theories of representation, aesthetic manifestoes, and avant-garde publications. Texts studied include both canonical novels and more contemporaray work engaging with the politics of representation in fiction, several through provocative and transgressive narrative strategies.

It will benefit students to have already read the following novels in advance of the seminar: Mary Barton (1848) by Elizabeth Gaskell, Heart of Darkness (1899) by Joseph Conrad, and Mrs Dalloway (1925) by Virginia Woolf. These three texts will be the focus of the first few weeks of the course and they are all, in different ways, very challenging reading experiences. Please also note that certain important texts for later in the course also have limited availability in the library and so should also be read as far in advance as possible: the most notable ones are Chinua Achebe’s Things Fall Apart (1958) and Dambudzo Marechera’s Black Sunlight (1980).  


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2018/19 , Aktuelles Semester: SoSe 2024