Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Literary Naturalism in North America - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Vorlesung Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2020/21 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 80
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 10:00 bis 12:00 wöch. von 05.11.2020          Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Freitag, Florian , Prof. Dr.
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1601 Stud.Culture/Literature
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

A young woman who fails to escape the poverty and violence of her childhood surroundings and becomes a prostitute, another young woman who spectacularly rises to stardom on the New York theatre stage, a greedy dentist who ends up being handcuffed to a corpse in the middle of Death Valley, and a Californian pet dog who joins a pack of wolves in Alaska: the plots and themes of some of the most famous works of (North) American literary naturalism (Stephen Crane’s Maggie: A Girl of the Streets, Theodore Dreiser’s Sister Carrie, Frank Norris’s McTeague, and Jack London’s The Call of the Wild, respectively) are nothing short of epic, sensationalist, and melodramatic – and thus do not fit the conventional critical characterization of literary naturalism as a subset of realism at all. In this lecture, we will review traditional and revisionist critical approaches to literary naturalism and examine both canonical and less frequently read works of naturalism from the U.S. and Canada (including French Canada). In addition, we will also take a look at early adaptations and translations of literary naturalism, including D.W. Griffith’s A Corner in Wheat (1909) and some of the various German translations of Frank Norris’s The Octopus (1904/1954).


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2020/21 , Aktuelles Semester: SoSe 2024