Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

No Futures? American Dystopias - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2020/21 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 30
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 10:00 bis 12:00 wöch. von 02.11.2020          Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Knox-Raab, Melissa , Dr.
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1901 Literary Studies
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

The crisis of the American presidency, the murder of African-Americans by police officers, the spread of COVID-19 in the USA, and the burden of Climate Change are an unfortunate but appropriate backdrop to our readings. Whether the American Dream in its many incarnations is slated to become the American nightmare, whether America as an idea or a nation will continue to exist, is a question that will be evolving as we read and study the problem. The hoped-for paradise of the American Dream often collapses in nightmarish visions.  In the wake of the revolutionary promise of equality in the Declaration of Independence, in racial and feminist struggles to achieve that goal, in the years since 9/11, Americans have imagined dystopias in art, film, poetry, and novels.  The course will trace some of the more prominent representations of the dystopic vision.  We will begin with a five-part series of paintings created by Thomas Cole in the years 1833-36, moving on to Grant Wood's Spring in Town (1941) and other paintings.  In film, we will examine segments of Rod Serlings Planet of the Apes (1968), Woody Allan's Sleeper (1973), and Margaret Atwood's The Handmaid's Tale (1990). Writers whom we will read include Langston Hughes, Philip Roth, and Ray Bradbury.  Students should purchase the following at the University bookstore or on the internet:

 

Ray Bradbury, Farenheit 451 (1953)

Kurt Vonnegut, Slaughterhouse-Five, or The Children’s Crusade (1969)

Dr. Seuss, The Lorax (1971)

Lois Lowry, The Giver (1993)

Philip Roth, The Plot Against America (2004)

Gary Shteyngart, Super Sad True Love Story (2010)

 


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2020/21 , Aktuelles Semester: SoSe 2024