Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Anti-Racism and America - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2022 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 30
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 10:00 bis 12:00 wöch. von 04.04.2022  R11T - R11 T04 C84      
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Knox-Raab, Melissa , Dr.
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1901 Literary Studies
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

Thomas Sowell, Intellectuals and Race. Basic Books, 2013.

 

Ijeoma Oluo, So You Want to Talk About Race. Seal Press, 2018

 

Peter W. Wood, 1620: A Critical Response to the 1619 Project. Encounter Books, 2020.

 

Rafia Zakaria, Against White Feminism. Penguin Random House, 2021

 

John McWhorter, Woke Racism: How a New Religion Has Betrayed Black America. Portfolio/Penguin 2021.

 

This class will explore American themes as they appear in thinking about race and racism, especially in the wake of highly publicized police killings of African Americans in the last eight to ten years. The ways in which definitions of social justice, DEI (Diversity, Equity and Inclusion) programs, and of white privilege evolve in relation to American ideas of equality and American forms of religion will be explored. The above texts—nearly all available as Kindle, too—will be supplemented by online links to essays by writers offering conflicting views of this explosive topic; we’ll read excerpts from Amy Chua, Jill Lepore, Helen Pluckrose and James Lindsay as well. Students are invited to contribute writers they find important to the discussion.

Bemerkung

All students: My personal preference, if we meet in person, is for all of us to be (like me) fully vaccinated. The choice is yours, but my chronic condition puts me in life-threatening danger if I am exposed to the Corona virus. Thank you for considering this request.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2022 , Aktuelles Semester: SoSe 2024