Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Documents and Documentation in Migrant and Refugee Poetry - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2023 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 40
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 12:00 bis 14:00 wöch. von 04.04.2023  R12R - R12 R04 B93      
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Gomez Laris, Ana Elisa , M.A.
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1602 Literary Studies
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

Contemporary poetry lays bare the contradictory nature of migration policies. Documents and documentation can make or break a migrant or refugee person’s case. In the twenty-first century, possessing the proper documents and/or documentation determines a person’s legal and, by connection, social standing in their country of residence. Poet Esther Lin explains this in a poem”: “Illegal Immigration // Is defined by the absence of a paper // and the presence of a person. An undocumented person is a paradox: / a person with pages and pages // documenting her movements / is a convict.” The paradox presented in the poem will serve as a guiding theme this semester as we explore poetry that challenges notions of citizenship and legality. This course gives students an introduction to recent poetry by writers with current or former liminal legal status (i.e. lacking proper documentation). Students are expected to purchase Aline Mello’s More Salt than Diamond (2022), Alan Pelaez Lopez’s to love and mourn in the age of displacement (2020) in advance (more information will be provided in the first session). Additional primary and secondary materials will be provided via Moodle.

In addition to poetry, students will engage with visual and performance art and short film.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2023 , Aktuelles Semester: SoSe 2024