Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Praxisprojekt "Achieving Mastery by Deliberate Reinforcement" (co-supervised with Dr. Bibeg Limbu) - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Praxisprojekt Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2023/24 SWS 12
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 20
Credits Belegung Keine Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 14:00 bis 18:00 wöch. LF - LF 125      
Gruppe [unbenannt]:
 
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Chounta, Irene-Angelica , Prof. Dr.
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 1 - 3 WP
Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 5 - 6 WP
Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft, Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft 1 - 3 WP
Bachelor of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft, Bachelor of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft 5 - 5 WP
Zuordnung zu Einrichtungen
Informatik
Inhalt
Bemerkung

Deliberate practice is a framework of expertise development or mastery which posits that in order to achieve superior performance in a task practice must be structured and supplemented with feedback. Both of these criteria have historically relied on expert mentor/s, such as in cases of any elite sports athlete. However, such facilities are unobtainable for the common folk which is where the domain of Computational Cognitive Modelling (of expertise) is promising. In this project, you will be acquainted (& challenged) to undertake this thesis by modeling a cognitive task using ACT-R, which is both a theory of common cognitive architecture (see Figure below) and a cognitive modeling language based on the theory. The choice of the task will be left to the students as it enforces the basic understanding of the theory and the domain as well. ACT-R also provides a remote interface for Python or LISP which you will use to generate actionable/qualitative/meaningful feedback for anyone looking to learn the cognitive task (one you selected) using your application. You will also evaluate your model against an expert performer (human) and additional points will be provided for simulating expertise in the cognitive task (or any efforts to do with algorithms such as fast and frugal heuristics). Any experimental study involving multiple participants are welcome.

To register, please self-enrol in Moodle: https://moodle.uni-due.de/course/view.php?id=41767  

For questions, please contact Dr. Bibeg Limbu


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2023/24 , Aktuelles Semester: SoSe 2024