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Praxisprojekt "CodeArcade - Designing Python Challenges for Hackathons" - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Praxisprojekt Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2023/24 SWS 12
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen
Credits Belegung Keine Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 10:00 bis 12:00 wöch. LC - LC 137       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
 
 


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Chounta, Irene-Angelica , Prof. Dr.
Schulten, Cleo Maximiliane , M. Sc.
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft, Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft 2 - 3 WP
Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 5 - 6 WP
Bachelor of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft, Bachelor of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft 5 - 5 WP
Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 2 - 3 WP
Zuordnung zu Einrichtungen
Informatik
Inhalt
Bemerkung

Description

Hackathons are time-bounded events (typically 1-3 days) with large participation, in which (small) groups carry out projects which they conceptualize, design, prototype or implement. “Learning” is often cited as one reason to organize or participate in Hackathons. However, we also know that it is necessary to plan for learning to ensure learning takes place.

 This Praxisproject is set to run in conjunction with a hackathon planned for this December. In the project we will prepare python based challenges for the hackathon participants framed in the style of an Arcade Game-machine. The idea is to build a virtual arcade machine with games in different development phases for the hackathon participants to work on. This way we can have built in challenges of different difficulty. So, as a group we will build:

-    a frame for the application: a virtual arcade machine

-    different games in different development phases (for example: Snake, Tron, Tetris, Pong)

In the hackathon event we will mentor participants and we will use the event to get feedback on our challenges to (potentially) improve them after. Beyond that we can also use the event for further research.

 

Contact:  cleo.schulten@uni-due.de

Mandatory meetings: Tuesdays 10:00-12:00 (weekly) – hybrid

First meeting: 10.10.2023

Requirements: Python (Grundlegende Programmiertechniken)

Participants: BSc. Komedia, BSc. AI, MSc. Komedia, MSc. AI

To register, please self-enrol in Moodle: https://moodle.uni-due.de/course/view.php?id=41595  using the key: CodeArcade2023


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2023/24 , Aktuelles Semester: SoSe 2024