Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Reading and Writing Sociology - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2023/24 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Fakultät für Gesellschaftswissenschaften

Einrichtung :
Fakultät für Gesellschaftswissenschaften
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 14:00 bis 16:00 wöch. 25.10.2023 bis 31.01.2024  LK - LK 062       15 Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Blatt, Stacey
Zuordnung zu Einrichtungen
Fakultät für Gesellschaftswissenschaften
Inhalt
Kommentar

For regular University Duisburg-Essen students, this is a non-credit course. The main purpose is for students to practice reading, speaking and writing English using Sociological themes. You can receive a certificate of completion if you regularly attend and participate in class.

 

For Erasmus students and other exchange students, it is possible to get 2 credits if you regularly attend and participate in class, and give a short presentation on a sociological theme.

 

Grammar/Language tasks: We will have instruction in grammar, vocabulary, writing and presenting. Students will have the opportunity to do writing and presenting assignments.

 

Reading/Video Material: The following is a rough plan of what we will be reading/watching in class. I left some room for student presentations and flexibility.

 

 1.“How Not to be Ignorant About the World” – Ted Talk, Hans Rosling

2. “The Sociological Imagination” – Anthony Giddens

3. “How Language Shapes the Way We Think” -- Lera Boroditsky

4. “The Matthew Effect” – Malcom Gladwell

5. “How Texas Teaches History” – N.Y. Times, Ellen Bresler Rockmore

6. “Black by Choice” – The Nation, Melissa Harris Perry

7. “Diversity Makes You Brighter” – N.Y.Times, Sheen S. Levine and David Stark

8. “Race, Ethnicity and Migration” – Anthony Giddens

9.  “We are all a Little bit Racist” – N.Y. Times, Nicholas Kristof

10. “Big Data” – Viktor Mayer-Schönberger, Kenneth Cukier

 

 

 

Bemerkung

For regular University Duisburg-Essen students, this is a non-credit course.  The main purpose is for students to practice reading, speaking and writing English using Sociological themes.  

For Erasmus students and other exchange students, it is possible to get 2 credits if you regularly attend and participate in class, and give a short presentation on a sociological theme.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2023/24 , Aktuelles Semester: SoSe 2024