Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Challenges in Europe - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart BL (Blended Learning) Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2025 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 20
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen Anglistik, zweite Anmeldephase    13.03.2025 08:00:00 - 19.03.2025 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Anglistik, erste Anmeldephase    04.03.2025 08:00:00 - 11.03.2025 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 18:00 bis 20:00 wöch. von 09.04.2025         
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Freitag, Florian , Prof. Dr.
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1902 Cultural Studies Studies
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

Are you ready to meet the sustainability challenges that Europe will face in the 21st century? In „Challenges in Europe,” students select from a range of topics, each of them linked to a specific Sustainable Development Goal (SDG), to examine case studies with 4-5 fellow students from different Aurora universities and to develop their own research project under the supervision of an instructor. Students and instructors will then meet up physically for a conference in Duisburg in June 2025 to present their ideas for a more sustainable Europe.

Depending on the topic they have chosen, students can identify relevant theoretical models of and explain multiple different viewpoints on the challenge at hand. Students can list potential solutions to the challenge at hand and explain their advantages and disadvantages compared to other solutions. Students can discuss these findings in the shape of an oral presentation and a research paper.

 

This class will allow students to improve their Analysis, Intercultural Knowledge, and Written and Oral Communication competences.


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2025 gefunden: