Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Stories of the Sick, Mad, and Other: Challenging Stereotypes in ELT (FD2.2) - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2025/26 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 20
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen Anglistik, erste Anmeldephase    16.09.2025 08:00:00 - 30.09.2025 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Anglistik, zweite Anmeldephase    07.10.2025 08:00:00 - 09.10.2025 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 14:00 bis 16:00 wöch. von 14.10.2025  R12R - R12 R04 B81      
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Damitsch, Alicia
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1706 Fachdidaktik Hauptstudium
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

This provocative title describes a seminar about challenging stereotypes in ELT by working with narratives of physical and mental illness and disability. Chronically ill and disabled people are a part of our diverse society that is frequently marginalised and stereotyped. Even in the discourse on equality, they are often overlooked. This leads to continued exclusion and inaccessibility. However, this situation is slowly changing, especially as those affected share their stories in the media, particularly on social media. EFL teachers can also partake in prioritising chronically ill and disabled people and challenge persistent stereotypes about them. The English curricula for lower and upper secondary education, as well as vocational education in the social/health sector, provide the opportunity to make illness and disability a subject of discussion as part of ‘changing individuals and society’ and ‘social participation’. By the end of this seminar, students will be able to (1) analyse how language and media shape our perceptions of mental and physical illness and disability, (2) use narratives to put focus on chronically ill and disabled people, and (3) develop practical strategies for challenging stereotypes and promoting inclusivity in the classroom. Students are expected to attend regularly, prepare thoroughly and contribute actively to each session.

Bemerkung

Dieses Seminar liegt außerhalb der Regelstudienzeit und ist daher nur in begründeten Ausnahmefällen zu belegen. Im Wintersemester ist regulär ein Seminar aus FD 2.1. zu belegen.


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2025/26 gefunden: