Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

“The Homecoming” – A Comedy of Menace - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2025/26 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 30
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen Anglistik, zweite Anmeldephase    07.10.2025 08:00:00 - 09.10.2025 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Anglistik, erste Anmeldephase    16.09.2025 08:00:00 - 30.09.2025 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 10:00 bis 12:00 wöch. von 15.10.2025  R12R - R12 R05 A84      
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Rampersad, Chandni , M.A.
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1901 Literary Studies
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

Harold Pinter’s “The Homecoming” (1965) has garnered critical acclaim ever since it was published and performed on stage. The centering of a sexually desirable woman in a plot dominated by men unravels a power play that resists and subverts language, expression and action.

The seminar offers an opportunity to analyse the play through close reading and engage with emergent ideas of (un)structured reality, fragmentation and unreliability. One of the aims is to also trace the influences of existential angst and postwar disillusionment found in Samuel Beckett’s plays like “Waiting for Godot” and “Endgame”. Reading drama as a raw manifestation of the human condition and locating it in its historical, philosophical and cultural contexts will frame our understanding of modernism and postmodernism. With that in mind, the poetics of postmodern drama will be explored and Pinter’s relationship to the Theatre of the Absurd will be of key interest to the discussion. One session will be devoted to the theoretical background of the seminar and another will be reserved for one film adaptation.

Please make sure you have a physical copy of “the Homecoming”. You will be able to order it online (on World of Books website). Other reading materials will be available on Moodle.

Bemerkung

 


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 4 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2025/26 gefunden:
Seminars  - - - 1