Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Introduction to Identities and Diversities - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart BL (Blended Learning) Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2025/26 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 20
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen Anglistik, erste Anmeldephase    16.09.2025 08:00:00 - 30.09.2025 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Anglistik, zweite Anmeldephase    07.10.2025 08:00:00 - 09.10.2025 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 18:00 bis 20:00 wöch. von 15.10.2025  R12R - R12 R04 B02      
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Freitag, Florian , Prof. Dr.
Hassan-Pieper, Zohra , M.A.
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1902 Cultural Studies Studies
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

This online lecture series serves as the introduction to the Aurora Microcredential “Identities and Diversities” and introduces students to key debates, concepts, and practices in the study of identities and diversities in both contemporary and past societies. Students will explore how categories such as race, diversity, and ethnicity, religion, gender, and sexuality are socially constructed, historically situated, and institutionally embedded, as well as how these categories interact. The lecture series combines theoretical input from UDE scholars with practice-oriented insights from researchers and community stakeholders.

Graduates of the microcredential „Identities and Diversities” can

  • explain and critically various conceptualizations of “Diversity” in a global context (Global Learning)
  • explain the targets and indicators of the UN Sustainable Development Goal 10: “Reduce Inequality within and among Countries” (Ethical Reasoning)
  • explain and critically discuss selected interdisciplinary theoretical concepts (Reading)
  • interpret intersectional, including intercultural, experience from both one’s own perspective and those of others, in a supportive manner that recognizes the feelings of other groups

 

For more information on the Aurora Microcredential “Identities and Diversities,” please contact the instructors.


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2025/26 gefunden: