Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Seminar "The Hidden Skills of a (Computer) Scientist - How To Be a PhD Student" - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2025/26 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen
Credits Belegung Keine Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Deutsch
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 14:00 bis 16:00 wöch. BC - BC 303       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
 
 


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Weis, Torben, Professor, Dr.-Ing.
Lehmann, René , M. Sc.
Josten, Malte , M. Sc.
Becks, Eileen , M. Sc.
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 5 - 6 WP
Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 1 - 3 WP
Bachelor of Science Computer Engineering, ISE, Bachelor of Science Computer Engineering, ISE 5 - 6 WA
Master of Science Computer Engineering, ISE, Master of Science Computer Engineering, ISE 2 - 3 WA
Zuordnung zu Einrichtungen
Informatik
Inhalt
Bemerkung

Objective of the Seminar:
This seminar aims to introduce students to the often-overlooked but essential skills and experiences of pursuing a PhD/scientific career in (computer)     science. Students will gain insights into the academic workflow, scientific communication, and peer review culture, while actively engaging in writing, reviewing, and presenting research content.

Learning Outcomes:
By the end of the seminar, students will be able to:
·    Understand the structure and expectations of a PhD program.
·    Apply scientific thinking and writing skills.
·    Write short academic paper using LaTeX.
·    Provide and receive peer reviews following academic standards.
·    Design and present scientific posters in a conference-like setting.
·    Communicate their research clearly through elevator pitches and oral presentations.
Additionally, the results of the seminar might be a good starting point for future bachelor's/master's theses.


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 3 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2025/26 gefunden:
Elective CE  - - - 1
6. Fachsemester  - - - 2