Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
  1. WiSe 2024/25
  2. Hilfe
  3. Sitemap
Switch to english language
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2019/20 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25
  • Funktionen:
Project study: Issues of Contemporary China    Sprache: Englisch    Keine Belegung möglich
(Keine Nummer) Proseminar/Wissenschaftliche Übung     WiSe 2019/20     1 SWS     jedes 2. Semester    
   Zentrale wissenschaftliche Einrichtungen: Institut für Ostasienwissenschaften    
 
      Master of Arts Contemporary East Asian Studies, Abschluss 86, Master of Arts Contemporary East Asian Studies (86D92)
  Master of Arts Modern East Asian Studies, Abschluss 86, Master of Arts Modern East Asian Studies (86OA2)
  CEAS M.A., Contemporary East Asian Studies (Master of Arts)
  MEAS M.A., Modern East Asian Studies (Master of Arts)
   Zugeordnete Lehrpersonen:   Aristova ,   Liu verantwort
 
 
 
   Termin: Mittwoch   08:30  -  10:00    14-tgl.
Beginn : 23.10.2019    Ende : 29.01.2020
      Raum :   LD 102   LD  
 
 
   Kommentar:

The complete module gives 6 CP.

 
   Bemerkung:

The course starts on 23.10.2019 and takes place in a bi-weekly rhythm.

 

Course description:

In this class we will examine recent events in China from a sociological perspective.

Participants will be invited to choose a social phenomenon that has made to the top stories in the Chinese news and stirred a heated response from the public. First task would be to place that phenomenon within the body of sociological knowledge, by giving definitions, related theories, etc. and present results in a standard 12-15 minute presentation with slides. Second, after receiving a feedback the presentation needs to be converted into a 8-10 minute TED style talk. Finally, participants will present their ideas in a 3-minute pitch format.

This course aims to stimulate students’ structural thinking and confidence in public speaking.