Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
  1. WiSe 2024/25
  2. Hilfe
  3. Sitemap
Switch to english language
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2023/24 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25
  • Funktionen:
Social Content Analysis using Official and Media Sources    Sprache: Englisch    Belegpflicht
(Keine Nummer) Seminar/Übung     WiSe 2023/24     2 SWS     jedes 2. Semester     ECTS-Punkte: 3    
   Zentrale wissenschaftliche Einrichtungen: Institut für Ostasienwissenschaften    
   Teilnehmer/-in  Maximal : 30  
 
      Master of Arts Modern East Asian Studies, Abschluss 86, Master of Arts Modern East Asian Studies (86OA2)
  Master of Arts Contemporary East Asian Studies, Abschluss 86, Master of Arts Contemporary East Asian Studies (86D92)
  CEAS M.A., Contemporary East Asian Studies (Master of Arts)
  MEAS M.A., Modern East Asian Studies (Master of Arts)
   Zugeordnete Lehrpersonen:   Entrich ,   Shire begleitend
 
 
Zur Zeit keine Belegung möglich
   Termin: Donnerstag   14:00  -  16:00    wöch.
Beginn : 19.10.2023    Ende : 01.02.2024
      Raum :   LK 062   LK  
 
 
   Kommentar:

 

 

 
   Bemerkung:

Lecturer: Dr. Steve R. Entrich

 

Schedule: Biweekly change between on-site sessions in LC 126 and asynchronous online lessons!

Starts from 09.11.2023 with an on-site session.

 

Course content: How to Appropriately Acquire and Analyze Data?

 

The seminar introduces the basics of empirical social research and respective study designs (qualitative, quantitative, and mixed) before options to gain access to a variety of data sources (official, media) and data analysis are presented and tested focusing on a concrete case study chosen by the students themselves. Through the completion of a content (qualitative) and/or descriptive (and inference) statistical (quantitative) analysis of government, academic and/or media sources, focused on an issue of contemporary social change, students will become acquainted with and learn to critically evaluate and interpret official and public sources useful for analyzing contemporary changes in Japanese society and social structure.