Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
  1. WiSe 2024/25
  2. Hilfe
  3. Sitemap
Switch to english language
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2023/24 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25
  • Funktionen:
Teacher Development - Reflective Practice Gr. 1 (Begleitseminar zum Praxissemester)    Sprache: Englisch    Keine Belegung möglich
(Keine Nummer) Blockseminar     WiSe 2023/24     2 SWS     jedes Semester    
   Lehreinheit: Anglistik    
   Teilnehmer/-in  Maximal : 30  
 
   Zugeordnete Lehrperson:   Alfes
 
 
 
   Termin: Freitag   08:00  -  13:00    wöch.
Beginn : 06.10.2023   
  
  1. Blocktermin: 06.10.2023 Raum
 
  Freitag   08:00  -  13:00    EinzelT
Beginn : 24.11.2023    Ende : 24.11.2023
  
  Freitag   08:00  -  13:00    EinzelT
Beginn : 26.01.2024    Ende : 26.01.2024
  
 
 
   Kommentar:

This course aims at mentoring students during their Praxissemester. It has a two-fold objective: (1)

On the basis of students’ practical school experience and observations, students will be encouraged to critically analyse and reflect on classroom practice. Thus, this course will further support student teachers in becoming reflective practitioners. (2) Students further develop and implement their action-research projects (Studienprojekte) in their respective EFL classrooms.

Students are expected to thoroughly prepare and actively contribute to each compact class meetings as well as various online activities. If students decide to do their action-research project (Studienprojekt) in English, they are required to submit a project report; students doing their projects in other subjects are expected to take on other in-class assignments.

 
   Bemerkung:

Wichtig: Das Begleitseminar wird als "Fortsetzung" des im vorangegangenen Semester belegten Vorbereitungsseminars besucht.