Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
  1. WiSe 2024/25
  2. Hilfe
  3. Sitemap
Switch to english language
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2024/25 gefunden:
  • Funktionen:
Key Concepts in Postcolonial Studies    Sprache: Englisch    Belegpflicht
(Keine Nummer) Hauptseminar     WiSe 2024/25     2 SWS     jedes Semester    
   Lehreinheit: Anglistik    
   Teilnehmer/-in  Maximal : 30  
 
   Zugeordnete Lehrperson:   Plummer
 
 
Zur Zeit keine Belegung möglich
   Termin: Donnerstag   10:00  -  12:00    wöch.
Beginn : 10.10.2024   
      Raum :   R11 T04 C60   R11T  
  fällt aus am 31.10.2024    Krankheitsbedingter Ausfall
  fällt aus am 07.11.2024    Krankheitsbedingter Ausfall
  fällt aus am 14.11.2024    Krankheitsbedingter Ausfall
  fällt aus am 21.11.2024    Krankheitsbedingter Ausfall
 
 
   Kommentar:

This seminar provides first-semester MA students of British and Postcolonial Studies with a comprehensive introduction to the field of Postcolonial Studies. After an overview of the emergence of Postcolonial Studies as an academic discipline, and an introduction to eminent critics and influential works, students will engage with a selection of critical well as literary texts (from Shakespeare's The Tempest to Hanif Kureishi's "My Son the Fanatic") in order to explore key concepts in Postcolonial Studies (e.g. alterity, colonialism, ethnicity, hybridity, Indigeneity, Orientalism, Third Space, and transculturality). We will read and discuss a selection of theoretical texts that will further contribute to an understanding of Postcolonial Studies.

Texts:

  • Critical texts will be available via the Moodle course "Key Concepts in Postcolonial Studies"
  • Bill Ashcroft, Gareth Griffiths and Helen Tiffin. Post-Colonial Studies: The Key Concepts. London: Routledge, 2013. (2nd ed.; paperback) (recommended reading)