Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
  1. WiSe 2024/25
  2. Hilfe
  3. Sitemap
Switch to english language
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2024/25 gefunden:
  • Funktionen:
Challenging Norms and Centering Trans and Queer Perspectives in English Language Education    Sprache: Englisch    Belegpflicht
(Keine Nummer) Blockseminar     WiSe 2024/25     2 SWS     jedes Semester    
   Lehreinheit: Anglistik    
   Teilnehmer/-in  Maximal : 20  
 
   Zugeordnete Lehrperson:   Biel
 
 
Zur Zeit keine Belegung möglich
   Termin: Mittwoch   16:00  -  18:00    EinzelT
Beginn : 09.10.2024    Ende : 09.10.2024
      Raum :   R11 T04 C60   R11T  
  Einführung
 
  Freitag   14:00  -  20:00    EinzelT
Beginn : 29.11.2024    Ende : 29.11.2024
      Raum :   R11 T04 C69   R11T  
  Samstag   10:00  -  16:00    EinzelT
Beginn : 30.11.2024    Ende : 30.11.2024
      Raum :   R11 T04 C69   R11T  
  Freitag   14:00  -  19:00    EinzelT
Beginn : 06.12.2024    Ende : 06.12.2024
      Raum :   R11 T04 C60   R11T  
  Samstag   10:00  -  15:00    EinzelT
Beginn : 07.12.2024    Ende : 07.12.2024
      Raum :   R11 T04 C69   R11T  
  Freitag   14:00  -  17:00    EinzelT
Beginn : 10.01.2025    Ende : 10.01.2025
      Raum :   R11 T04 C69   R11T  
 
 
   Kommentar:

In this course, the students and the lecturer are co-learners, learning together about queer-informed English language education (ELE). Firstly, participants will unpack the principles of social justice and examine their impact on language education. This includes acquiring knowledge about the intricate relationship between language(s), power dynamics, privilege and discrimination. The main part of the course aims at cultivating an in-depth understanding of critical pedagogies, specifically focussing on the perspectives and experiences of LGBTQIA+ individuals. Participants will learn about queer pedagogy and queer inclusive practices before they develop strategies to address heteronormativity and promote diverse representations in language materials. Students become acquainted with innovative methods and materials aimed at challenging traditional norms and dismantling stereotypes within the realm of queer-informed ELT, fostering a transformative and empowering language learning experience for all students and teachers.

 
   Bemerkung:

Dieses Seminar liegt außerhalb der Regelstudienzeit und ist daher nur in begründeten Ausnahmefällen zu belegen. Im Wintersemester ist regulär ein Seminar aus FD 2.1. zu belegen.