Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2024/25 gefunden:
|
|
Challenging Norms and Centering Trans and Queer Perspectives in English Language Education
Sprache: Englisch
Belegpflicht
|
(Keine Nummer)
Blockseminar
WiSe 2024/25
2 SWS
jedes Semester
|
Lehreinheit:
|
Anglistik
|
Teilnehmer/-in
Maximal : 20
|
|
Zugeordnete Lehrperson:
|
Biel
|
|
|
|
Zur Zeit keine Belegung möglich
|
|
Termin:
|
Mittwoch
16:00
-
18:00
EinzelT
Beginn : 09.10.2024
Ende : 09.10.2024
|
|
Raum :
R11 T04 C60
R11T
|
|
Einführung
|
|
|
Freitag
14:00
-
20:00
EinzelT
Beginn : 29.11.2024
Ende : 29.11.2024
|
|
Raum :
R11 T04 C69
R11T
|
|
Samstag
10:00
-
16:00
EinzelT
Beginn : 30.11.2024
Ende : 30.11.2024
|
|
Raum :
R11 T04 C69
R11T
|
|
Freitag
14:00
-
19:00
EinzelT
Beginn : 06.12.2024
Ende : 06.12.2024
|
|
Raum :
R11 T04 C60
R11T
|
|
Samstag
10:00
-
15:00
EinzelT
Beginn : 07.12.2024
Ende : 07.12.2024
|
|
Raum :
R11 T04 C69
R11T
|
|
Freitag
14:00
-
17:00
EinzelT
Beginn : 10.01.2025
Ende : 10.01.2025
|
|
Raum :
R11 T04 C69
R11T
|
|
|
Kommentar: |
In this course, the students and the lecturer are co-learners, learning together about queer-informed English language education (ELE). Firstly, participants will unpack the principles of social justice and examine their impact on language education. This includes acquiring knowledge about the intricate relationship between language(s), power dynamics, privilege and discrimination. The main part of the course aims at cultivating an in-depth understanding of critical pedagogies, specifically focussing on the perspectives and experiences of LGBTQIA+ individuals. Participants will learn about queer pedagogy and queer inclusive practices before they develop strategies to address heteronormativity and promote diverse representations in language materials. Students become acquainted with innovative methods and materials aimed at challenging traditional norms and dismantling stereotypes within the realm of queer-informed ELT, fostering a transformative and empowering language learning experience for all students and teachers. |
|
Bemerkung: |
Dieses Seminar liegt außerhalb der Regelstudienzeit und ist daher nur in begründeten Ausnahmefällen zu belegen. Im Wintersemester ist regulär ein Seminar aus FD 2.1. zu belegen. |
|
|