Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
  1. SoSe 2025
  2. Hilfe
  3. Sitemap
Switch to english language
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2025 gefunden:
  • Funktionen:
Queering English Language Education    Sprache: Englisch    Belegpflicht
(Keine Nummer) Blockseminar     SoSe 2025     2 SWS     jedes Semester    
   Lehreinheit: Anglistik    
   Teilnehmer/-in  Maximal : 30  
 
   Zugeordnete Lehrperson:   Biel
 
 
Zur Zeit keine Belegung möglich
   Termin: Mittwoch   16:00  -  18:00    EinzelT
Beginn : 09.04.2025    Ende : 09.04.2025
      Raum :   R11 T03 C38   R11T  
  Freitag   14:00  -  20:00    EinzelT
Beginn : 25.04.2025    Ende : 25.04.2025
      Raum :   R11 T04 C60   R11T  
  Samstag   10:00  -  16:00    EinzelT
Beginn : 26.04.2025    Ende : 26.04.2025
      Raum :   R11 T04 C60   R11T  
  Freitag   14:00  -  20:00    EinzelT
Beginn : 23.05.2025    Ende : 23.05.2025
      Raum :   R11 T03 C82   R11T  
  Samstag   10:00  -  16:00    EinzelT
Beginn : 24.05.2025    Ende : 24.05.2025
      Raum :   R11 T03 C82   R11T  
  Freitag   14:00  -  17:00    EinzelT
Beginn : 27.06.2025    Ende : 27.06.2025
      Raum :   R11 T04 C60   R11T  
 
 
   Kommentar:

This course introduces students to different ways of queering their future English language classrooms.  Firstly, participants will dive into critical pedagogies and reflect on how these play out  language education. This includes acquiring knowledge about the intricate relationship between language(s), identity, privilege and discrimination. Students will then look at different genders and sexual identities in order to develop an understanding of the queer community. The main part of the course focusses on  queer-informed language education. Students will learn how to raise awareness for LGBTQIA+ issues and topics, ensure visibility of queerness and deconstruct heteronormativity. Later, Students will get to know innovative methods and work with different materials aimed at challenging traditional norms and dismantling stereotypes, fostering a transformative and empowering language learning experience for all students and teachers. In the final part of the course, student will take action and develop their own projects, that fight homo- and transphobia (including all other forms of hate against queer people) and tackle heteronormativity.