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Die Veranstaltung wurde 11 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2025/26 gefunden:
Wahlpflichtbereich  - - - 3
  • Funktionen:
Digital Games Research    Sprache: Deutsch    Keine Belegung möglich
(Keine Nummer) Vorlesung     WiSe 2025/26     2 SWS     jedes 2. Semester     https://www.ecg.uni-due.de/teaching/courses/digital-games-research-ws-24-25.html
   Fakultät: Informatik    
 
      Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft, Abschluss 87, Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft (87AKM)   ( 1. - 3. Semester ) - Kategorie : WP    
  Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Abschluss 87, Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor (87AIM)   ( 1. - 3. Semester ) - Kategorie : WP    
  Master of Science Software and Network Engineering, Abschluss 87, Master of Science Software and Network Engineering (87SNE)   ( 1. - 3. Semester ) - Kategorie : WP    
  Master of Science Menschzentrierte Informatik und Psychologie, Abschluss 87, Master of Science Menschzentrierte Informatik und Psychologie (87MIP)   ( 1. - 3. Semester ) - Kategorie : WP    
   Zugeordnete Lehrpersonen:   Graf begleitend ,   Masuch verantwort
 
 
 
   Termin: Montag   14:00  -  16:00    wöch.       Raum :   LK 051   LK  
 
 
   Bemerkung:

This lecture focuses on hot topics and the state-of-the-art in digital games research. We will examine digital games from the different perspectives of game design research, social and media psychology. Further, we dive into new technological advances and trends in computer entertainment. Digital Games complements the masters lecture Game Architecture and Design which focuses on the practical parts or designing and developing digital games. However, this lecture provides insight into research about and with digital games.

Our course concept is in line with the basic steps of scientific work in the domain of computer entertainment research. We will run through the process of the preparation and submission of a scientific paper to a course internal conference where the respective publications will be presented orally.