Jump for page navigation or with accesskey and key 1. 
Jump to page content or with accesskey and key 2. 
Home    Login     
Logout in [min] [minutetext]

Diagnostik und individuelle Förderplanung - Single View

  • Functions:
Basic Information
Type of Course Seminar Long text
Number Short text
Term WiSe 2024/25 Hours per week in term 2
Expected no. of participants Max. participants 30
Credits Assignment enrollment
Zeitfenster
Hyperlink
Language Deutsch
application periods
Department :
Sonderpädagogik

Department :
Sonderpädagogik
Dates/Times/Location Group: G1 iCalendar export for Outlook
  Day Time Frequency Duration Room Room-
plan
Status Remarks Cancelled on Max. participants E-Learning
show single terms
iCalendar export for Outlook
Mi. 16:00 bis 18:00 wöch. from 09.10.2024  Weststadttürme - WST-A.12.04   Grefe, Cornelia   30 Präsenzveranstaltung
Group G1:
application currently not allowed
 
Dates/Times/Location Group: G2 iCalendar export for Outlook
  Day Time Frequency Duration Room Room-
plan
Status Remarks Cancelled on Max. participants E-Learning
show single terms
iCalendar export for Outlook
Do. 14:00 bis 16:00 wöch. from 10.10.2024  Weststadttürme - WST-C.02.12   Grefe, Cornelia   30 Präsenzveranstaltung
Group G2:
application currently not allowed
 


Responsible Instructor
Responsible Instructor Responsibilities
Grefe, Cornelia
Assign to Departments
Sonderpädagogik
Contents
Description

Die Studierenden erwerben anwendungsreife Kompetenzen in der begründeten Auswahl, der Durchführung sowie der Auswertung und Interpretation sprachdiagnostischer Verfahren. Sie sind dazu in der Lage, den sprachlichen Entwicklungsstand differenziert zu erfassen und zu beschreiben, individuelle Ressourcen und Unterstützungsbedarfe zu benennen sowie daraus folgende individuelle Förderempfehlungen abzuleiten. Die Bereitschaft zur regelmäßigen aktiven Mitarbeit wird vorausgesetzt.

 

Begleitliteratur:

Spreer, M. (2018). Diagnostik von Sprach- und Kommunikationsstörungen im Kindesalter. E. Reinhardt.


Structure Tree
Lecture not found in this Term. Lecture is in Term WiSe 2024/25 , Currentterm: Summer 2025