Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

“The villain in my own story”: Renegades, Traitors, and Villains on the Early American Stage - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2024 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 30
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen Anglistik, erste Anmeldephase    05.03.2024 08:00:00 - 12.03.2024 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Anglistik, zweite Anmeldephase    14.03.2024 08:00:00 - 18.03.2024 07:00:00   
Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 14:00 bis 16:00 wöch. von 10.04.2024  R12R - R12 R03 A69      
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Furlanetto, Elena , PD Dr.
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1902 Cultural Studies Studies
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

This seminar will center on one of the most mysterious figures of American culture: the renegade. A renegade is equal and contrary to a convert: while ‘convert’ is a neutral or positive term indicating someone who entered a new faith, the renegade has converted out of the purported ‘true’ faith (or culture, or country, or race) and into another. These figures mostly lived at the margin of Atlantic texts of piracy, sea travel, and captivity, but some of them made it to the center of the stage, becoming the heroes – and the villains – of their own story. Surprisingly, however, the term “renegade” acquires new meanings over time, until it becomes identical with a heroic revolutionary, a freedom fighter, a charming outcast. This ambiguity has informed current understandings of both “villains” and “heroes” in American culture – two figures who often end up being mysteriously entangled. Ultimately, learning more about the renegades of early America will enable better readings, and a more profound understanding, of American villains. In this seminar we will encounter a series of American renegades from the 17th century up until the end of the 19th century. We will also look specifically at two plays, Philipp Massinger’s The Renegado (UK, 1630) and Susanna Rowson’s Slaves in Algiers (US, 1794). We will read these texts (sometimes aloud) with an eye out for racial and religious transfers, textual and cultural ambiguities, the treacherous mystique of early transatlantic travel, and early representations of Islam in Anglophone literature. 


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 6 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2024 gefunden:
Cultural Studies  - - - 1
Modul Cultural Studies  - - - 2