Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Praxisprojekt "Investigating the effect of tactile perception on the working memory" - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Praxisprojekt Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2024 SWS 12
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 20
Credits Belegung Keine Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 10:00 bis 12:00 wöch. LF - LF 125      
Gruppe [unbenannt]:
 
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Chounta, Irene-Angelica , Prof. Dr.
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 1 - 3 WP
Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 5 - 6 WP
Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft, Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft 1 - 3 WP
Bachelor of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft, Bachelor of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft 5 - 5 WP
Zuordnung zu Einrichtungen
Informatik
Inhalt
Bemerkung

Description

Learning can be perceived as the storage of information in Long-term memory:

  • Information is first assimilated through our senses, visual, auditory etc. as perception(Multi store model of information processing)
  • Knowledge (factual & procedural) stored in long-term memory

Tactile perception, i.e, information through touch, should play or plays a huge role in learning (embodied cognition)

We use ‘attention’ to filter out irrelevant stimuli to improve learning. Given this, amplification of a stimuli should support the attention process leading to improved learning. Dual-coding theory assumes that auditory and visual information is processed in separated channels which lowers the demand on working memory. Similarly, tactile perceptions should also be processed separately in the working memory.

In this project we aim:

  • To investigate how sensory modalities influence the retrieval of motor skills for handwriting skill development
  • To learn how to design and carry out small-scale research, including:
  • Designing studies to explore your hypothesis
  • Developing tools, for example using sensors, for collecting handwriting data
  • Conducting data analysis and reporting your findings

To register, please self-enrol in Moodle: https://moodle.uni-due.de/course/view.php?id=44389
 
For questions, please contact Dr. Bibeg Limbu (bibeg.limbu@uni-due.de)


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 4 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2024 gefunden:
Informatik  - - - 1