Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Praxisprojekt "Implementation of an Intelligent Tutor for Programming with Personalised Feedback" - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Praxisprojekt Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester SoSe 2024 SWS 12
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 30
Credits Belegung Keine Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 10:00 bis 12:00 wöch. LF - LF 125       Präsenzveranstaltung
Gruppe [unbenannt]:
 
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Chounta, Irene-Angelica , Prof. Dr.
Zielgruppen/Studiengänge
Zielgruppe/Studiengang Semester Pflichtkennzeichen
Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Master of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 1 - 3 WP
Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor, Bachelor of Science Angewandte Informatik (Ingenieur- oder Medieninfor 5 - 6 WP
Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft, Master of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft 1 - 3 WP
Bachelor of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft, Bachelor of Science Angewandte Kognitions- und Medienwissenschaft 5 - 5 WP
Zuordnung zu Einrichtungen
Informatik
Inhalt
Bemerkung

To register for this project, please enroll in Moodle:  https://moodle.uni-due.de/course/view.php?id=44388 

Description
This project aims to explore the design, use and impact of Intelligent Tutoring Systems for programming.

In particular, we aim to: 

  1. We will be using CTAT - the Cognitive Tutor Authoring Tools - that support the creation of flexible tutors
  2. We will look at the different levels of feedback and how to give appropriate feedback for a variety of programming tasks
  3. Eventually, we will combine this and pass our feedback to the intelligent tutors

For this project, we will work in groups of 4 students on a predefined topic (each group will be assigned a different topic). During the first weeks, we will provide an overview of the project, its goals, and related theoretical and practical concepts. Then, the groups will work towards three milestones:
a. An initial presentation of their ideas, strategies and workplans to address the project’s topic;
b. A mid-term presentation of the work-progress up to that point
c. A final presentation of the finished project and a written project report in the form of a scientific article.

Kick-off meeting: April 18, 2024

Other info

• During the semester, we will offer weekly meetings and consultation sessions.
• Participation in milestone events, weekly meetings, and consultation sessions is mandatory.
• This project will follow a blended-learning format (face-to-face milestone and consultation; online hackathon sprints).
• The working language for this project is English.
• Maximum number of places (students): 20, Registration mode: first come, first served ☺

Target Audience
▪ KOMEDIA Bachelor/ Master
▪ Angewandte Informatik Bachelor/ Master

Date and Location
• Thursday, 10:00 - 12:00
• Blended Learning (in person meetings, real-time webinars, video recordings, group consultation sessions). In person meetings will take place at LF125

Prerequisites
• Basic knowledge of data analysis and programming (Python)
• Interest in human-computer interaction and Artificial Intelligence
• Imagination (wild)

Instructor
• Prof. Dr. Irene-Angelica Chounta
• Lisa van der Heyden (MSc)

 

 

 

 


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 4 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2024 gefunden:
Informatik  - - - 1