Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Language Policy and Planning - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Langtext
Veranstaltungsnummer Kurztext
Semester WiSe 2024/25 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 40
Credits Belegung Belegpflicht
Zeitfenster
Hyperlink
Sprache Englisch
Belegungsfristen
Einrichtung :
Anglistik

Einrichtung :
Anglistik
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen E-Learning
Einzeltermine ausblenden
iCalendar Export für Outlook
Di. 10:00 bis 12:00 wöch. von 08.10.2024  R12R - R12 R05 A84      
Einzeltermine:
  • 08.10.2024
  • 15.10.2024
  • 22.10.2024
  • 29.10.2024
  • 05.11.2024
  • 12.11.2024
  • 19.11.2024
  • 26.11.2024
  • 03.12.2024
  • 10.12.2024
  • 17.12.2024
  • 07.01.2025
  • 14.01.2025
  • 21.01.2025
  • 28.01.2025
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit keine Belegung möglich
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Ross, Melody , Ph.D, M.A.
Prüfungen / Module
Prüfungsnummer Prüfungsversion Modul
1801 Linguistic Studies
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik
Inhalt
Kommentar

Common notions about language policy that are often shared among non-specialists are that (1) language policies exist, (2) they are necessary, and (3) they are neutral. This course challenges the underlying assumptions behind these common notions and more. Specifically, the class introduces several larger issues related language policy and language planning: language rights; the provenance of policy; notions of official languages and national languages; the role of language planning in indigenous, marginalized, 'developing', or otherwise minoritized communities. Data and case studies will feature Timor-Leste, Singapore, Kazakhstan, South Africa, Rwanda, Greenland, Germany, Brazil, and the USA.

This course considers how each of the notions above are rooted in ideologies about language by investigating specific language policies using the Ruiz (1984) framework of 'language as right, resource, or problem' and will further expand this framework by considering a fourth orientation, 'language as duty'. Data and case studies will feature the US, the UK, Canada, Germany, France, Australia, Belgium, The Philippines, New Zealand, Mauritius, Ireland, Malawi, and Timor-Leste. A previous version of this course focused on the top-down interactions of language ideologies, language policies, and how these are mediated between the State and the citizenry via global practices in census-taking. This course will either (a) pick up and expand upon this existing research are or (b) pivot to case studies in global similarities involving the acquisition of a passport (especially within the Anglophone/Anglosphere world). This will be decided in Week 1 via discussion.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2024/25 , Aktuelles Semester: SoSe 2025